Evidencia online faktur cez eDane

Zamietnutý
Opis problému: 

Dobry den,
ako podnikatelia ocakavame odburanie administrativy a byrokracie, nie zvysovanie zataze, vid clanok :
http://ekonomika.sme.sk/c/6863616/daniari-chcu-vsetky-faktury-online-fir...
Suhlasila by som s tymto navrhom za predpokladu, ze nebudeme musiet viest osobitne uctovnictvo, ale vsetky prijmove, vydavkove faktury a blocky nahrame cez elektronicky system, podpisany ZEP, zabezpeceny proti pristupu tretej osoby, napriklad cez eDane,  ak nebudeme musiet platit navyse uctovnicku na dalsie nahadzovanie udajov do systemu a nebudeme musiet kupit ziadny uctovny program. Potom si system sam vypocita vysku DPH, vypocita si nasledne aj dan z prijmu a nech si vypocita aj to, ktore vydaje su odpocitatelnymi nakladovymi polozkami, a ktore vydaje neovplyvnia zaklad dane. Ak zamyslate urobit online evidenciu faktur, bude to mat zmysel len vtedy, ak v plnej miere nahradi uctovnictvo. Potom nebudete musiet robit ani danove kontroly, pretoze vsetko uvidite online a nebudu podnikatelia ani zatazeni pokutami. Podnikatel bude zodpovedny len za to, ze nahra do systemu uctovne doklady. Za zauctovanie pod spravnu polozku a vypocet dani bude zodpovedny danovy urad.  Inak nema pre podnikatela vyznam robit tieto ukony duplicitne, pretoze bude zbytocne navyse zatazovat ponikatelov, bola by to dalsia velka strata casu. Nechajte podnikatelov pracovat, stat potrebuje peniaze z DPH a dan z prijmu, ktora vsak moze vzniknut len ak bude podnikatel venovat cas podnikaniu a nie zbytocnej administrativnej zatazi. Dalej je potrebne urobit opatrenia proti uniku informacii z centralneho systemu. Je potrebne si uvedomit, ze stat bez podnikatelov nemoze zit, pretoze stat  z podnikatelov zije, je jedno, ci je to maly zivnostnik, mala sro-cka, stredny podnik, ci nadnarodny. Vytvorte pre podnikatelov prostredie, aby tu bolo radost zit a radost pracovat, aby mladi ludia neutekali do zahranicia. Dalej je potrebne ZNIZIT DANOVE A ODVODOVE ZATAZENIE. Ludia musia byt motivovani platit dane a uvedomit si, preco je potrebne dane a odvody platit. Neda sa to dosiahnut neustalym skrtenim podnikatelov ani zamestnancov.  Dakujem za pochopenie.

Návrh riešenia: 

Evidencia cez online system eDane.
Podnikatel nahra vsetky uctovne doklady do systemu eDane, podla typu prijmov a vydavkov sa doklad zaradi pod spravnu polozku, system sam vypocita DPH, sam vypocita dan z prijmu. Podnikatel uz nebude zodpovedny za vedenie uctovnictva, bude zodpovedny len za to, ze nahral doklady do systemu. Podnikatel nebude potrebovat ziadny uctovny program. System musi byt jednoduchy a prehladny tak, aby si bol podnikatel schopny nahrat doklady do systemu sam, alebo to za neho urobi uctovnicka, ale priamo do online systemu, do systemu sa zadaju aj napr. odpisy,  mzdy ako odpocitatelne polozky, odvody - vsetko. Za spravne zauctovanie a spravny vypocet dane bude zodpovedny danovy urad. Taktiez sa z tohto systemu automaticky vygeneruju vsetky vykazy, suhrnny vykaz DPH, mzdove vykazy, danove priznanie k DPH, k dani z prijmu a vsetky ostatne vykazy, cize podnikatel uz nebude musiet robit ziadne suvahy, ziadne vykazy ziskov a strat.... len jednoducho nahra doklady do systemu a danovy urad mu len oznami vysku dane, aku ma zaplatit.

Zodpovedajúci zákon: 
Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty
Oblasť legislatívy: 
Všeobecne – všetky oblasti podnikania
Poznámka: 
Stanovisko MF SR (06.07.2015): Zavedenie kontrolného výkazu, resp. akákoľvek forma elektronickej evidencie faktúr priamo cez IS finančnej správy nemôže úplne nahradiť povinnosť vedenia účtovníctva podnikateľských subjektov. Predmetom účtovníctva nie sú len došlé faktúry, odoslané faktúry, resp. príjmové a výdavkové hotovostné operácie, ale aj evidencia majetku, jeho odpisovanie, evidencia pohľadávok, skladové hospodárstvo, personalistika atď. Vedenie účtovníctva v tak širokej podobe nemôže nahradiť stroj na centrálnej úrovni. Z tohto dôvodu existujú špecializované softvéry používané na vedenie účtovníctva, jeho ovládanie predpokladá aj určitú znalosť v oblasti účtovných predpisov, čo tiež nie je možné nahradiť strojom. V oblasti elektronickej evidencie faktúr cez portál finančnej správy sa budú vykonávať ďalšie koncepčné kroky vedúce k tomu, aby sa proces čo najviac zjednodušil a eliminovali sa možnosti daňovým únikom

Komentáre

Dobry den,
s tymto celkom nesuhlasim, nakolko je uplne scestne vies danove doklady u daniarov, nakolko mam informacie, ze sa dostali udaje z danovych systemov mimo danovych uradov, napr. ustne.
Ak by ste zadavali kompletne udaje, tak vlastne prezradite vsetko. Uz len to, ze sa podava suhrnny vykaz, uz to je istym sposobom extra informovanie.
Existuju systemy, kde si viete vies evidenciu sama bez nutnosti platit si uctovnicku a externej uctovnicke bud podla frekvencie DPH alebo raz rocne ak nejde o platcu DPH.

Pridať komentár

Plain text

  • Nie sú dovolené žiadne HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy sú automaticky zmenené na odkazy.
  • Riadky a odstavce sa zalomia automaticky.
CAPTCHA
Bezpečnostná otázka (kvôli spamom). Vyriešte jednoduchú matematickú rovnicu a výsledok napíšte do prázdneho políčka.
päť krát = 5
Vyriešte matematickú otázku a výsledok zapíšte v číselnom formáte.