Zakon o ochrane spotrebitela / Reklamacie Obuvi

Vyriešený
Opis problému: 

Dobry den
nasa spolocnost sa zaobera predajom obuvi a bohuzial ako v jedinom state Europskej Unie musime v pripade reklamacie topanok /ak je tomu do 1 roka/ znasat poplatky za odborny posudok topanok My Predajcovia. V praxi to vyzera asi tak ze zakaznik pouziva 9 mesiacov obuv ktoru komplet znici t.z. neda sa pouzivat a prinesie vam ich na reklamaciu. V SR sme povinny tuto reklamaciu ako predajcovia prijat a podla zakona o ochrane spotrebitela ak ju chceme zamietnut musime mat odborny posudok ktory nas stoji cca 25 EUR. Pytam sa aky je to nezmysel ked topanka stoji napr. 39.90 EUR a zakaznik po roku nosenia ju znici a nasa spolocnost musi zaplatit 25 EUR za odborny posudok len kvoli tomu aby dokazala ze zakaznik tu botu znehodnotil sa a nie je to vina materialu resp. ina vyrobna chyba. 
Nezabudnime ako predajcovia platime zamestnancov, odvody a ine dane a poplatky a nechapem tento nezmyselny zakon ktory uprednostnuje zakaznika pred tymi ktory zivia nasu Slovensku republiku. Prosim o zamyslenie sa bol by som rad ak byt toto konecne niekto uz zmenil!!
Predajcovia tiez chcu svoje prava. dakujeme

Návrh riešenia: 

Navrhujem podobne ako je tomu v CR t.z. ak vam niekto prinesie topanku na reklamaciu nech ma v ruke odborne posudenie za ktore si zakaznik sa zaplatil ktore je posudene v prospech zakaznika a na zaklade tohoto dokumentu nech potom ziada preplatenie posudku od predajcu.
 
 

Zodpovedajúci zákon: 
Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
Oblasť legislatívy: 
G Veľkoobchod a maloobchod
Poznámka: 
Stanovisko MH SR, 1. 8. 2013: Povinnosti predávajúceho a postup pri vybavovaní reklamácií v súčasnosti upravuje § 18 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“). Ministerstvo hospodárstva SR (ďalej len „MH SR“) v tomto období začína prípravné práce na legislatívnom texte kódexu spotrebiteľského práva (ďalej len „kódex“), ktorý bude komplexne upravovať problematiku ochrany spotrebiteľských práv. Cieľom kódexu je predovšetkým zjednotenie legislatívy upravujúcej postavenie spotrebiteľa a predávajúceho a jej zlúčenie do ucelenej právnej normy, ktorá uľahčí predávajúcemu i spotrebiteľovi orientáciu v právnych predpisoch. Súčasťou kódexu bude okrem iného aj prepracovaný text zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý bude v dôsledku prijatia kódexu zrušený. Do tohto legislatívneho procesu budú zapojené záujmové organizácie zastupujúce spotrebiteľov aj podnikateľov a nová úprava bude založená na vyváženom vzťahu medzi povinnosťami podnikateľa a právami spotrebiteľa. Pokiaľ ide o skutočnosti uvedené vo Vašom podnete, aj napriek tomu, že v rámci reklamačného konania je veľmi ťažké dosiahnuť rovnováhu v právach a povinnostiach spotrebiteľa a predávajúceho, MH SR vyvinie úsilie pripraviť takú legislatívnu úpravu reklamačného konania, vrátane zmien v systéme odborného posudzovania a zamietania reklamácií, ktorou by malo dôjsť k zníženiu záťaže podnikateľskej sféry. MH SR v rámci prebiehajúcich prípravných prác na kódexe uvažuje nad najvhodnejším modelom právnej úpravy postupu pri uplatňovaní a vybavovaní reklamácií, a to aj s cieľom eliminácie priestoru pre špekulatívne správanie zo strany tak predávajúcich, ako aj spotrebiteľov. Záujmom MH SR však nie je znižovanie úrovne ochrany spotrebiteľa oproti platnej právnej úprave, preto v súčasnosti neuvažujeme nad prevzatím modelu z Českej republiky, ktorý podľa nášho názoru garantuje nižšiu vymožiteľnosť spotrebiteľských nárokov zo zodpovednosti za vady voči predávajúcim.

Komentáre

Ja navrhujem: aby odborný posudok bolo treba iba v prípade ak zákazník nesúhlasí s názorom predajcu (dovozcu). A náklady by znášal ten, v koho neprospech je odborné vyjadrenie.

Ja navrhujem: PREDÁVAJTE KVALITU ! Riešiť reklamáciu pri 20 €-vých topánkach po roku a pol od zakúpenia nie je skutočne na mieste. Nízka cena, nízka životnosť. Ale v prípade drahších položiek, napr. treková obuv, je podľa mňa nehorázne, aby sa na 100 eurovom tovare prejavili nedostatky kvality materiálu už po roku, a po tejto dobe s tým zákazník môže ísť tak na lampáreň. Každý si veľmi dobre zváži či vrazí 25 € do posudku, alebo priplatí 50 € a má nové topánky a nestráca čas s otáznou vecou. O čom je prosím Vás 24-mesačná záručná lehota, ak má zákazník utrpieť nejakú ujmu v prípade, že sa ide domáhať práva na kvalitný tovar, ktorý by v istej cenovej relácii mal byť skutočne kvalitný ???

No ak nejaky chudak da posledne peniaze na topanky a tie sa mu po mesiaci rozpadnu tak sa moze stat ze na posudok peniaze mat nebude. Aj ked bude mat pravdu nebude si to moct dovolit a znova su vitazi predajcovia. Pretoze vedia ze vacsina ludi na Slovensku 25eur navyse nema. V kazdom pripade predajca je zodpovedny za to co predal a je blbost aby chudaci dokazovali ze ich obchodnici oklamali. Hlavne popri tom ako to funguje na Slovensku. A este sa budu aj tak obchodnici vyskierat. Aj tak nedodrzuju to co je v zakone a ked sa v tom niekto nevyzna aj tak ho oklamu.

Predajcovia,predajcovia predávajte kvalitu.Nikto vám neprinesie len tak obnosené topánky ale s výrobnou vadou.Páni ctite si tu na slovensku už konečne zákazníka.Keby nas nebolo tak robite s lopatou.

Veronika, Veronika, realita je naprosto iná. každý druhý vám prinesie obnosené topánky, ktorým ešte patrične "dopomohol". Slečna, ctite trochu aj slušného  obchodníka, nie je namieste vidieť za obchodníkom nepriateľa ľudu, ako vám to vtĺkajú do hlavy pani Černá a spol. :)

slučných a poctivých predajcov si naozaj treba vážiť ak sa vám takých podarí nájsť, ak k nim patríte, klobúk dole, ja som stretla mnohých, no žiaľ stretla som i takých, ktorým zákaznik nestál za nič, bol to len objekt, ktorému treba predať tovar, kašlať na kvalitu a potom nech sa sťažuje na lampárni a žiaľ stáva sa to i u takých vychýrených predajcov ako je Baťa

No a mi sme kúpili zimné topánky mali značku do snehu stáli 48 eur po zľave bohužial sme si ich v obchode slabo obzreli , prídeme domov dcéra natešená že si ich obuje . Ukazovali sme ich otcovi a ten ich poriadne poobzeral a zbadal tam že sa odliepa podrážka . A kvalitný obchod , a čo teraz budeme čakať mesiac keď ich potrebuje teraz ! Nejdete čínanovi ale do dobrého kvalitného obchodu a stoja za čo . . .

V r. 1987 so si kupil botasky - platenky ZDA Partizanske. Nosil som ich celu vysoku (5 rokov okrem zimnych mesiacov). Potom som ich mal este asi tri roky na zahrade. Vydrzali 8 (slovom osem) rokov. Normalne som ich zodral, nie ze sa rozpadli svy, vylamala sa nejaka vystuz a pod. .
Je pre mna neuveritelne, vzhladom na pokrok v materialovych technologiach, ze dnes, v r. 2015 topanky, botasky, cizmy a pod. vydrzia zlomok zakonnej zaruky. Keby som ja tvoril zakony, tak by predajcovia a vyrobcovia za take vyrobky rovno dostavali nepodmienecne tresty odnatia slobody so spodnou hranicou 1 rok.

Na SK sa predava totalny smejd, odpad a  ! FAKE !  z Turecka a Indie, to je hlavny problem.
Zistite to, ked si kupite tu istu znacku napr v Nemecku alebo Rakusku.

Pred rokom. 1980 som si kúpil naše československé VIBRAMi. To bolo v čase hlbokej totality. Desať rokov som ich nosil. Samozrejme, že nie každučký deň. Veď ani teraz topánky nemá nikto, okrem bezdomovcov, prirastene k nohe. A to som v nich prešiel aj Nízke Tatry. A boli so mnou aj na Ostrom Roháči. No raz som zadrel o kliniec a trochu som ich pri vrchu natrhol. A tak mi potom ešte zopár rokov slúžili v záhrade. Ma niekto také skúsenosti s botami po r. 1989 ?

Kúpil som si botasky NIKE , štandardne mi vydržia cca4-5 rokov až .... posledne čo som kupil u Daichmana mi vydržali cca 6 mesiacov /používané v jarnom a letnom období/ a vydula sa mi podrážka , nehovoriac o pokrčenom zvršku. Reklamáciu mi neuznali, vraj zlé ošetrovanie obuvi - nepovedali ako mám ošetrovať obuv, aby sa to nestalo. Odborná znalkyňa potvrdia, že bežným nosením sa takto obuv nemohla poškodiť. Chodil som v nich do práce a z práce, žiadna extrémna záťaž ... iba vyhodené peniaze za nekvalitný výrobok

Pridať komentár

Plain text

  • Nie sú dovolené žiadne HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy sú automaticky zmenené na odkazy.
  • Riadky a odstavce sa zalomia automaticky.
CAPTCHA
Bezpečnostná otázka (kvôli spamom). Vyriešte jednoduchú matematickú rovnicu a výsledok napíšte do prázdneho políčka.
deväť mínus šesť =
Vyriešte matematickú otázku a výsledok zapíšte v číselnom formáte.